Monday, February 13, 2006

SAZZY FALAK TAK SEMPAT BERCINTA DENGAN NORMAN


PELAKON Gol dan Gincu dan pengacara rancangan remaja terkenal, Sazzy Falak tidak menolak pernah keluar dengan Norman Abdul Halim. Katanya, hubungan mereka hanya sebagai kawan biasa, tetapi tidak sampai ke tahap serius kerana kesibukan masing-masing mengejar kerjaya seni.

Gadis jelita berusia 25 tahun itu berkata kesibukan mereka dalam kerjaya masing-masing menyebabkan hubungan mereka tidak sampai ke mana.

“Kami pernah berkawan, tetapi ia tidak sampai ke mana, belum sampai peringkat bercinta pun kerana selepas itu kami sibuk. Bahkan kami jarang berjumpa,” kata Sazzy ketika dihubungi.

Beliau bagaimanapun menafikan mereka bercinta dan merancang untuk berkahwin, kerana hubungan mereka berdua tidak sampai ke tahap itu. Namun tidak menolak, jika mereka meneruskan hubungan itu dengan mengenepikan kerjaya masing-masing ia tidak mustahil berlaku.

“Tapi itu tidak mungkin berlaku kerana kami adalah manusia yang sibuk mengejar kerjaya seni. Dia dengan syarikat dan album serta KRU manakala saya baru nak bertapak dalam dunia seni,” katanya

Katanya, kini mereka hanya sekadar bertanya khabar sekali-sekali.

Menurut Sazzy, sejak beliau menginjakkan kaki dalam bidang lakonan dan pengacaraan, beliau tidak mempunyai masa untuk keluarga, rakan-rakan dan juga ‘dating’.

“Ini yang menyedihkan. Saya tidak punya masa untuk keluarga dan berjumpa kawan-kawan. Tapi saya sudah buat ketetapan, tahun ini saya akan berikan masa yang lebih untuk diri saya di samping kerjaya,” katanya.

Ketika ini, selain menjadi pengacara untuk rancangan Beat TV yang memasuki musim ketiga April ini, beliau baru saja menjadi pengacara MTV, MTV Juice sejak Julai tahun lalu.

Sementara Beat TV membuat rakaman di sekitar acara-acara hiburan, MTV Juice pula dibuat rakamannya setiap dua minggu sekali di studio MTV, Singapura.

“Say akan naik kapalterbang ke Singapura pada pagi Jumaat dan pulang sebelah malam ke Kuala Lumpur. Rakaman mengambil hanya tiga jam, tapi cukup mencabar kerana saya berpeluang bekerja dengan tenaga profesional, kerja lebih menyeronokkan,” katanya.

Menurut Sazzy, cabaran baginya ialah menjadi pengacara untuk dua rancangan dalam satu masa. Baik Beat TV mahupun MTV Juice merupakan rancangan yang sama coraknya, iaitu hiburan bermaklumat.

“Ia mencabar kerana kedua-duanya jenis sama, jadi saya mesti lakukan sebaik mungkin agar kedua-dua rancangan tidak bercampur-aduk. Kadang-kadang ia boleh berlaku. Sebab itu, saya mesti sentiasa berhati-hati apabila bertugas,” katanya.

Sazzy yang pernah mengikut kursus Komunikasi Massa dari Kolej Lim Kok Wing sebelum ini bertugas dalam bidang IT. Sebelum terkenal, beliau banyak terlibat dalam pelbagai jenis pekerjaan lain antaranya menulis untuk majalah, berlakon iklan, teater dan menjadi deejay. Kerana itu beliau menjadi seorang yang berani, punya keyakinan diri dan pandai berdikari pada usia yang masih muda.

Beliau sebelum ini dapat tawaran menjadi pengacara beberapa rancangan, tetapi dia memastikan agar rancangan yang dihoskan itu sesuai dan menyeronokkan. “Saya tidak mahu jadi hos saja, tapi saya mahu jadi hos yang baik yang mana rancangannya menyeronokkan saya. Kalau saya sendiri tidak suka, bagaimana saya nak buat orang sukakan rancangan itu.”

Menurutnya, selepas Gol dan Gincu, beliau banyak juga menerima tawaran tetapi kebanyakannya menawarkan watak yang sama – iaitu watak Shasha, wanita antagonis yang berjaya dihidupkannya.

“Bila saya tengok skrip, ia sama seperti watak Shasha. Ini yang tak sedap sebab saya takut menjadi pelakon yang dicop dengan watak yang sama, apa lagi jadi perempuan seperti Shasha.

“Saya harap, saya dapat peranan yang berlainan,” kata Sazzy yang ketika ini sedang menimbangkan beberapa tawaran, tapi belum diputuskan.

Anak ahli perniagaan, Sazzy berkata beliau dibesarkan dalam keluarga liberal yang kuat disiplin. Dan beliau memegang prinsip bahawa dalam apa juga yang dilakukan, ia mesti diimbangi kerana baginya hidup adalah terlalu singkat untuk disia-siakan begitu saja.

“Ayah saya menerapkan unsur disiplin manakala ibu saya pula mengajar saya untuk teliti dalam kerja. Saya ini jenis yang suka bekerja dan bila saya kerja, saya beri perhatian dan komitmen sepenuhnya. Itu latihan yang saya dapat dari orang tua saya,” jelas gadis ini yang ramah dan laju bila bercakap.

“Saya memang suka bercakap, mungkin sebab itu saya seronok buat rancangan seperti Beat TV dan MTV Juice. Bahkan semasa di kolej dulu saya dapat jolokan, Orang Yang Paling Peramah. Jadi sebab itulah kerja sebagai pengacara ni jadi mudah, mungkin memang saya ni jenis yang suka bercakap,” kata.

Walaupun berfikiran terbuka, gadis moden ini bagaimanapun mengaku beliau boleh bertolak ansur dalam beberapa hal kecuali tentang tempat kediaman.
“Saya tinggal di apartmen sendiri. Media boleh jumpa saya di mana-mana, tetapi tidak di rumah saya. Rumah bagi saya terlalu peribadi untuk dikongsi dengan orang ramai,” katanya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home